Av alle boliger og leiligheter som selges i løpet av et år, viser erfaringstall at 1 av 4 boliger har feil eller mangler.

Har du kjøpt en bolig eller leilighet hvor det viser seg at noe er feil, er det viktig at du så snart som mulig sender en reklamasjon til selger og får frem at du reklamerer over noe du mener er feil.

Det er viktig at reklamasjonen sendes senest innen tre måneder etter at du oppdaget feilen. Det vil også være nyttig å kontakte en advokat som kan veilede og bistå, slik at du ikke trår feil her!

De vanligste feil og mangler er vannlekkasjer og vannskader, herunder drenering som kan svikte på grunn av alder eller feilmontering.

Fukt og fuktproblemer på baderom er en gjenganger. Det er viktig å engasjere en takstmann som kan ta en gjennomgang av badet og kartlegge skadeårsak og omfang.

Muggsopp, feil med tak og isolering, og det elektriske anlegget er også gjengangere av feil.

Dersom selger har tegnet eierskifteforsikring ved salget, må du som kjøper forholde deg til eierskifteforsikringsselskapet ved en reklamasjon. De har rykte på seg for å avslå de fleste reklamasjonene. I de sakene hvor vi bistår kjøpere mot et slikt selskap oppnår vi gode resultater for våre klienter.


Nyttige artikler

Kontakt oss på   416 50 500 eller   post@grandeco.no |  Kjellstadveien 5 3402 Lier Se kart og lag kjørerute »

Kopirett Advokatfirma Grande, Syvertsen & Co © 2014